Inilah DUNIA KAMI...

Thursday, April 9, 2009

Rutin Hidup....

Seperti biasa sebelum jam 7.00 aku sudah sampai disekolah. Biarpun penat, dek perjalanan yang jauh, aku tetap bersemangat untuk terus menabur bakti pada anak bangsaku. Tiap hari pasti ada cerita berbaur pengajaran yang baru ingin ku kongsi bersama anak didikku.

Dalam semangat yang berkobar terasa sedikit terkilan apabila aku hanya dapat berkongsi ilmu bersama 9 dari lebih 35 orang murid. Kebanyakan mereka mengikuti rombongan ke Pusat Sains Negara. Bagaimanapun aku tetap meneruskan P&P pada hari itu. Pada hari itu aku mengajar Hadis yang bertajuk Perpaduan Teras Kemajuan. Menarik tajuk itu. Bersatu itu teguh, berpecah pasti lumpuh. Renunglah bangsaku...Buat anak didikku yang tidak dapat sama-sama berkongsi ilmu pada hari itu, sila klik di sini.

No comments:

Post a Comment